Home » Social Media Marketing
Adverteren op populaire social media? Goed idee!
De afgelopen jaren is social media ontzettend hard gegroeid en mensen scrollen dan ook dagelijks door de sociale websites Facebook, Instagram en LinkedIn. Het is daarom belangrijk om je marketingstrategie hier op aan te passen, want als bedrijf kun je hier veel uithalen.
Online adverteren vergroot je bereik van je aangeprezen dienst of product. Daarnaast is het heel handig dat je je via social media kunt richten op specifieke doelgroepen die interesse hebben in jouw dienst of product.
Ook kun je via social media marketing gemakkelijk interacteren met je klanten doordat je constant kunt inspelen op de meest recente dingen. Op deze pagina wordt kort uitgelegd hoe je kunt adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn en wat de voordelen zijn per kanaal.
Want door online marketing te gebruiken voor je bedrijf, kun je heel wat voordelen halen. Wij kunnen je hierbij helpen.
Adverteren op Facebook
Facebook is, na Whatsapp, het grootste social media platform in 2019. Er zitten tegenwoordig 10.1 miljoen mensen op Facebook en daarom is dit een goed platform om in te zetten bij je marketingstrategie.
Op Facebook zitten mensen van alle leeftijden en daarom is het gemakkelijk om je doelgroep, welke deze ook is, te vinden.
Ook wordt Facebook traditioneel nog vaak gebruikt voor communities. Zodat mensen die dezelfde interesse delen, gemakkelijk elkaar kunnen vinden. Als bedrijf kun je hierdoor snel en op een handige manier je doelgroep vinden en hierdoor ook doelgericht te werk gaan met je marketingstrategie.
Hieronder laten we je zien wat de mogelijkheden zijn met Facebook en hoe je alles uit je advertentie kunt halen.
Voor de meeste websites neemt slechts 2% van de website bezoekers de gewenste actie voordat ze de site verlaten. Na alles wat nodig was om ze naar de site te krijgen, gingen ze gewoon weg.
Vaak gaan ze niet weg omdat ze niet geïnteresseerd waren in het aanbod maar omdat ze werden afgeleid of omdat ze de competitie willen bekijken. Ook kan het zijn dat ze wel nieuwsgierig waren maar eerst meer onderzoek willen doen. Maar als ze eenmaal weg zijn, blijven ze vaak weg.
Retargeting (ook wel remarketing genoemd) stelt websites in staat om hun producten of diensten te blijven tonen aan die klanten die vertrokken zonder te converteren. Retargeting campagnes zie dé campagnes waar bezoekers die interesse hebben getoond overgaan tot definitieve aankoop. Niet eerder.
Werkwijze Retargeting
Hoe gaan wij de retargeting precies voor jou doen.

1. Expertise Van Meerdere Retargeting Platforms
Wij hebben ervaring met het starten en beheren van campagnes op verschillende advertentie retargeting platformen, waaronder Google AdWords, samen met meer strategische platforms zoals Facebook en Instagram. We selecteren de beste platforms voor jouw producten of diensten en passen beproefde conversiemethoden toe voor een optimaal resultaat.
2. Optimalisatie van het aanbod
Een succesvolle strategie voor retargeting campagnes begint met een sterk aanbod dat de aandacht trekt. Wij identificeren samen met jou de meest effectieve aanbiedingen om te promoten voor jouw doelgroep. Vervolgens ontwikkelen wij unieke advertenties die de aandacht trekken en klikken en conversies genereren. Het formaat en inhoud van de advertenties worden afgestemd op jouw doelgroep.


3. Doelgroep Segmentatie
Hoewel elke prospect interesse heeft getoond in je product of service, hebben niet al je retargeting kijkers dezelfde webpagina’s bezocht en dezelfde waarde. We passen doelgroep segmentatie toe om jouw potentiële klanten te targeten met verschillende advertenties en aanbiedingen op basis van hun specifieke interesses en pijnpunten. Hiermee wordt de ervaring met jouw advertenties aangepast voor elk lid van jouw doelgroep en worden conversies gegenereerd door ervoor te zorgen dat jouw advertentie relevant voor hen is. Daarnaast stellen wij frequency caps in om overbelichting van je advertenties te voorkomen.
4. Webpagina Optimalisatie
De inhoud van de webpagina die gekoppeld is aan een retargeting advertentie is erg belangrijk voor het succes van de campagne. De inhoud bepaalt in hoge mate het succes van de campagne en of er leads en conversies gegenereerd worden. Wij analyseren de webpagina en geven advies op basis van beproefde best practices en conversie-elementen. Indien gewenst overleggen wij met je webdesigner om ze te implementeren.


5. A/B Testen
Wij voeren regelmatig A/B testen in je retargeting advertenties om constante campagneverbetering te stimuleren. Wij maken en testen verschillende versies van jouw advertenties om de betrokkenheid van de doelgroep te testen en te vergelijken. Daarna stimuleren we de beter presterende advertenties en vervangen de anderen door alternatieve versies om ervoor te zorgen dat jouw campagne maximale resultaten oplevert.
6. Tracking en rapportage
Het is belangrijk om te weten welke advertenties en advertentiekanalen de meeste conversies genereren voor jouw bedrijf. We nemen URL-tracking op in elk van je retargeting advertenties met Google Tag Manager en Facebook Pixel. De Google Tag en Facebook pixel implementeren wij samen met jouw webdesigner. Je wordt de op de hoogte gehouden via tweewekelijkse uitgebreide rapportages.

Testimonials



Retargeting In Cijfers
Onze retargeting campagnes in cijfers afgebeeld.
Inschrijven Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
Neem Contact Op
(050) 204 2030
bereikbaar tussen 9:00 – 17:30
Addres Buizerd 27, 9781XN, Bedum
Email info@adswizards.nl