RETARGETING SPECIALIST IN GRONINGEN

Voor de meeste websites neemt slechts 2% van de website bezoekers de gewenste actie voordat ze de site verlaten. Na alles wat nodig was om ze naar de site te krijgen, gingen ze gewoon weg.

Vaak gaan ze niet weg omdat ze niet geïnteresseerd waren in het aanbod maar omdat ze werden afgeleid of omdat ze de competitie willen bekijken. Ook kan het zijn dat ze wel nieuwsgierig waren maar eerst meer onderzoek willen doen. Maar als ze eenmaal weg zijn, blijven ze vaak weg.

Retargeting (ook wel remarketing genoemd) stelt websites in staat om hun producten of diensten te blijven tonen aan die klanten die vertrokken zonder te converteren. Retargeting campagnes zie dé campagnes waar bezoekers die interesse hebben getoond overgaan tot definitieve aankoop. Niet eerder.

Retargeting

ONZE WERKWIJZE MET RETARGETING

Succesvolle retargeting campagnes zijn essentieel voor de winstgevendheid van de campagnes die het verkeer naar je site hebben geleid.

Analyse van je doelgroep

Segmentatie van uw doelgroep

Implementatie van ‘Remarketing Lists in Search (RLSA)’

Ontwerp van advertenties en implementatie

Campagne structuur en biedingen

WAT WE DOEN MET RETARGETING

Retargeting - Expertise Van Meerdere Remarketing Platforms

Retargeting - Expertise Van Meerdere Retargeting Platforms

Wij hebben ervaring met het starten en beheren van campagnes op verschillende advertentie retargeting platformen, waaronder Google AdWords, samen met meer strategische platforms zoals Facebook en Instagram. We selecteren de beste platforms voor jouw producten of diensten en passen beproefde conversiemethoden toe voor een optimaal resultaat.

 

Retargeting - Optimalisatie van het aanbod

Retargeting - Optimalisatie van het aanbod

Een succesvolle strategie voor retargeting campagnes begint met een sterk aanbod dat de aandacht trekt. Wij identificeren samen met jou de meest effectieve aanbiedingen om te promoten voor jouw doelgroep. Vervolgens ontwikkelen wij unieke advertenties die de aandacht trekken en klikken en conversies genereren. Het formaat en inhoud van de advertenties worden afgestemd op jouw doelgroep.

Retargeting - Doelgroep Segmentatie

Retargeting - Doelgroep Segmentatie

Hoewel elke prospect interesse heeft getoond in je product of service, hebben niet al je retargeting kijkers dezelfde webpagina’s bezocht en dezelfde waarde. We passen doelgroep segmentatie toe om jouw potentiële klanten te targeten met verschillende advertenties en aanbiedingen op basis van hun specifieke interesses en pijnpunten. Hiermee wordt de ervaring met jouw advertenties aangepast voor elk lid van jouw doelgroep en worden conversies gegenereerd door ervoor te zorgen dat jouw advertentie relevant voor hen is. Daarnaast stellen wij frequency caps in om overbelichting van je advertenties te voorkomen.

 

Retargeting - Webpagina Optimalisatie

Retargeting - Webpagina Optimalisatie

De inhoud van de webpagina die gekoppeld is aan een retargeting advertentie is erg belangrijk voor het succes van de campagne. De inhoud bepaalt in hoge mate het succes van de campagne en of er leads en conversies gegenereerd worden. Wij analyseren de webpagina en geven advies op basis van beproefde best practices en conversie-elementen. Indien gewenst overleggen wij met je webdesigner om ze te implementeren.

 

Retargeting - A/B Testen

Retargeting - A/B Testen

Wij voeren regelmatig A/B testen in je retargeting advertenties om constante campagneverbetering te stimuleren. Wij maken en testen verschillende versies van jouw advertenties om de betrokkenheid van de doelgroep te testen en te vergelijken. Daarna stimuleren we de beter presterende advertenties en vervangen de anderen door alternatieve versies om ervoor te zorgen dat jouw campagne maximale resultaten oplevert.

 

Retargeting - Tracking en rapportage

Retargeting - Tracking en rapportage

Het is belangrijk om te weten welke advertenties en advertentiekanalen de meeste conversies genereren voor jouw bedrijf. We nemen URL-tracking op in elk van je retargeting advertenties met Google Tag Manager en Facebook Pixel. De Google Tag en Facebook pixel implementeren wij samen met jouw webdesigner. Je wordt de op de hoogte gehouden via tweewekelijkse uitgebreide rapportages.

 

VEELGESTELDE VRAGEN MET BETREKKING TOT RETARGETING

Hoeveel kost dit allemaal?

Hangt af van je huidige situatie en jouw doelen. Het is altijd eerlijk en transparant.

Wie is de eigenaar van het Google AdWords account?

Anders dan bij sommige andere marketing bureaus blijf je altijd eigenaar van het Google AdWords account. Wij vragen alleen toegang tot het account om campagnes voor jou te beheren.

Wat als ik geen advies wil over optimalisatie van de website pagina’s, alleen beheer van Google AdWords?

We zullen je het advies gratis geven. Een webpagina die niet optimaal is voor Google AdWords is hetzelfde als geld weggooien. Je advertentie komt waarschijnlijk niet hoog te staan en de kans op conversies is laag.

Hoe houden we contact?

Bij elk pakket hoort een maandelijks overleg. Dit kan telefonisch zijn of een 1-1 gesprek (afhankelijk van je locatie).

Je noemde contracten. Kan je meer details geven?

Het contract is slechts voor een periode van 3 maanden, daarna werken we met maand contracten die je elke maand kunt opzeggen.

Hoe kan ik de voortgang volgen?

Altijd. Je kunt altijd inloggen op jouw Google AdWords account. Niets is verborgen.

Wanneer krijg ik de rapportage?

De rapportage wordt elke twee weken verzonden op een maandag.

Moet ik extra geld betalen voor campagnes en dergelijke?

Nee. Al onze kosten zijn een vast bedrag. Niets kost extra’s binnen het pakket wat je hebt gekozen.

Hoe snel kunnen we beginnen?

Meteen. Bel ons op 050 – 204 2030.

RETARGETING KANALEN

Wij passen retargeting toe via drie verschillende marketingkanalen

Google

Retargeting via Google

Het Google Display Netwerk is enorm en retargeting via Google is een ongelooflijke manier om top of mind te blijven. Met Google is het mogelijk om retargeting advertenties aan te passen op basis van de specifieke producten en pagina’s die een gebruiker heeft bekeken tijdens en bezoek aan je website.

Facebook

Retargeting via Facebook

Met 10,2 miljoen gebruikers in 2017 was Facebook het meest gebruikte social media platform van Nederland. Via de Facebook Pixel weten wij precies welke pagina’s een bezoeker heeft bezocht. Op basis van deze informatie wordt automatisch een retargeting advertentie getoond. Op die manier realiseren wij een relevante advertentie en stimuleren wij een goed resultaat.

Instagram

Retargeting via Instagram

In 2017 waren er 3,2 miljoen gebruikers van Instagram in Nederland. Vooral onder jongeren is Instagram enorm populair. Samen met Facebook zijn veel van jou prospects op dit social media platform te vinden. Je retargeting advertenties zullen ook op dit platform getoond worden om een zo groot mogelijk bereik te realiseren.

BENIEUWD NAAR DE MOGELIJKHEDEN VAN RETARGETING?

Wij gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden onder het genot van een kop koffie. Geef aan hoe wij je kunnen bereiken en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op zodat wij een gesprek kunnen inplannen.

Download de whitepaper

Vul hieronder je gegevens in en ontvang een email met de PDF.

U bent met succes geabboneerd!