Google Shopping

Geavanceerde Google Shopping advertenties die resultaten genereren.

We beschouwen onszelf graag als productfeed-artiesten en funnel-wetenschappers. De combinatie van de twee brengt het beste van theorie met wetenschappelijke optimalisatie om geweldige Google Shoping prestaties en een groeiende winstgevendheid te realiseren.

Ons volledige Google Shopping aanpak dekt elk aspect van Google Shopping advertenties, van bied- en prestatie-optimalisatie tot verbeterde targeting en uitgebreid beheer van de feed tot aan de individuele SKU.

We analyseren uw productgegevens en gebruiken onze ervaring en de beste software die er op de markt te verkrijgen is om de uitstekend presterende Google Shopping campagnes te realiseren.

Onze Google Shopping Campagnes In Cijfers

De cijfers achter onze Google Shopping campagnes

0
Campagnes
0
Advertentiegroepen
0
Advertentiegroepen

Wat is Google Shopping?

Als je ooit via Google hebt gezocht naar specifieke producten, dan heb je hoogstwaarschijnlijk Google Shopping advertenties bovenaan de pagina te zien gekregen. 

Als je een Samsung QLED televisie wilt kopen bij een winkel in Groningen en je voert dan in bij Google dan zie je de volgende zoekresultaten.

Zoekresultaat Samsung qled kopen in Groningen

Aan de rechterkant zie je vervolgens de advertenties van Google Shopping. 

Google Shopping wordt mogelijk gemaakt door twee platformen: Google Ads (voorheen Google AdWords) en Google Merchant Center. Google Merchant Center is de plek waar je een feed aanmaakt en beheert voor al je producten in de webshop.

In een notendop bevat de Google feed details van je producten, georganiseerd in een formaat dat Google verwacht. Google Ads is de plek waar je daadwerkelijk de Google Shopping campagnes opstelt, waar je het budget voor de campagne instelt, je biedingen beheert, inzichten opdoet en optimalisaties uitvoert op basis van de prestaties van Google Shopping.

Het instellen en beheren van Google Shopping-advertenties wijkt behoorlijk af van het instellen van traditionele tekstadvertenties. Met tekstadvertenties maak je campagnes, advertentiegroepen en advertenties die zich richten op zoekwoorden die mensen in Google intypen.

Met Google Shopping bepaalt Google wanneer de advertenties met jouw producten worden weergegeven. Ze interpreteren je feed, je website en je biedingen om te bepalen welke zoekopdrachten je advertenties activeren.

Succes met Google Shopping komt voor het grootste deel neer op drie kerngebieden

Bij Google Shopping zijn de volgende drie kerngebieden belangrijk:

  • Feed creatie en -optimalisatie – Of, zoals we het graag noemen, feed-meesterschap. Dit omvat veel terreinen, waaronder je productgegevens, productafbeeldingen en prijs.
  • Bieden – Er zijn verschillende manieren om te bieden met succes. Bieden kan complex zijn. We hebben gezien dat verschuivingen in biedstrategieën het rendement op advertentie-uitgaven kan verdubbelen voor Google Shopping campagnes.
  • Monitoring en optimalisatie – 1 van de grote voordelen van Google Shopping is de mogelijkheid om gedetailleerde rapportages te bekijken en granulaire optimalisaties te maken. Goede monitoring en optimalisatie kunnen een matige campagne veranderen in een uitstekende campagne.

Onze aanpak met Google Shopping

Onze unieke aanpak bestaat uit de volgende stappen.

Google Shopping datafeed optimalisatie

Datafeed optimalisatie

Optimalisatie van de datafeed is een game changer, het verhoogt de zichtbaarheid in Google Shopping en verhoogt het rendement op jouw advertentie uitgaven.

Onze optimalisatie-inspanningen, van producttitels tot categorisering, zijn gericht op het vergroten van de relevantie van jouw producten en het optimaliseren van kwaliteitsscores om conversies te maximaliseren.

Optimalisatie van biedstrategieën

Slim bieden en een uitgekiende strategie helpen de kosten te verlagen. Ons team past biedingen regelmatig aan en wijst budgetten toe aan de meest winstgevende campagnes en productsegmenten.

De e-commerce catalogus voor jouw bedrijf vereist echter meer dan bod aanpassingen. We segmenteren uw Google Shopping (voorheen PLA) advertenties voor de meest effectieve budgetstrategieën op basis van een aantal factoren, waaronder geografische targeting, dagindeling, gebruikersapparaten, doelgroep segmenten, groepering van zoekwoorden, groepering op basis van ROAS, producten, intentie van de consument en meer.

Besteed geld aan top-converterende Google Shopping advertenties en verminder uw verspilde uitgaven aan niet-converterende.

Optimalisatie van biedstrategien bij Google Shopping
Icoon voor ecommerce multichannel software

Multi-channel Feed Management Software

Shopping advertenties hoeven zich niet te beperken tot alleen Google.

De meest succesvolle e-commerce merken breiden hun bereik uit naar meerdere kanalen, daarom biedt onze feed managementsoftware de mogelijkheid om jouw producten ook op andere platformen zoals Instagram en Facebook te adverteren.

Geavanceerde doelgroep targeting

Er zijn talloze mogelijkheden om conversies te realiseren bij klanten die jou al kennen en al eerder je webshop hebben bezocht. Ons team weet remarketing op productniveau te implementeren met dynamische remarketing-advertenties waarmee klanten sneller geneigd zijn tot een aankoop.

Met behulp van jouw klantgegevens kunnen we uiterst precieze doelgroep segmenten maken die bruikbaar zijn op elk kanaal, van Google Shopping advertenties tot advertenties op sociale media.

Geavaceerde doelgroep targeting icoon
Transparante rapportage over google shopping

Transparante rapportage

Met AdsWizards als partij die jouw Google Shopping campagnes verzorgt ontvang je uitgebreide rapportages zodat je altijd weet welke campagnes en producten het beste presteren.

Onze tracking en rapportage omvat alle belangrijke aspecten van de Google Shopping campagnes en mocht je een vraag hebben over de gegevens is, dan nemen we ze graag persoonlijk met je door.

Waarom Google Shopping? 10 Redenen!

1. Betere klikfrequentie

Wist je dat klanten bijna tweemaal zo vaak op een Google Shopping productadvertentie klikken dan op een normale Google zoeken advertentie? Van de accounts die wij tot nu toe hebben beheerd, hebben we een gemiddelde verbetering in Click Through Rate (CTR) gezien van 34-45%.

Een van de redenen hiervoor is dat mensen die naar specifieke producten zoeken, meestal al verder zijn in het koopproces. Ze hebben vaak hun onderzoek al gedaan en weten inmiddels precies wat ze willen kopen.

2. Lagere kosten per klik (CPC)

Net als bij traditionele Google zoeken advertenties, worden je kosten per klik (CPC) bij Google Shopping beïnvloed door de CTR, dus een verbeterde CTR verlaagt ook je CPC.

Google Shopping campagnes resulteren meestal in een lagere gemiddelde CPC, ze besparen dus geld en genereren meer webshop bezoekers voor je budget. Één van onze adverteerders heeft de gemiddelde CPC zien dalen van € 0,56 naar € 0,41 – een daling van meer dan 25%.

3. Betere Return on Investment (ROI)

De combinatie van een verbeterde CTR en een lagere CPC betekent dat je rendement op je investering zal verbeteren.

Onze ervaring heeft de kosten per verkoop in sommige gevallen tot bijna de helft zien dalen. Bedenk wat voor invloed dit op jouw bedrijf kan hebben? Je kunt de helft van je geld aan advertenties uitgeven of misschien twee keer zoveel verkopen! Onze adverteerders melden dat hun ROI tot 43% is verbeterd als een direct gevolg van hun Google Shopping-campagnes.

4. Betere zichtbaarheid op mobiel

Je hebt misschien gemerkt dat Google slechts 2 traditionele Google zoekadvertenties op mobiele apparaten weergeeft. Dit betekent dat tenzij je erin slaagt om één ​​van deze waardevolle top 2 in te nemen, je advertentie door veel minder mensen zal worden gezien.

Vooral omdat meer zoekopdrachten nu op mobiele apparaten en tablets worden uitgevoerd dan op traditionele desktop- of laptop pc’s. Google Shopping-advertenties worden echter bovenaan mobiele zoekopdrachten in een carrousel weergegeven met de eerste 15 resultaten.

5. Gebruik van foto's

Visuele inhoud bereikt het brein van een mens beter en sneller dan tekstuele inhoud, daarom worden afbeeldingen gebruikt voor verkeersborden, pictogrammen, kaarten enz. Daarom wordt de aandacht sneller getrokken naar Google Shopping advertenties omdat die als enige een afbeelding van het product laat zien.

Als je product visueel opvalt en je beschikt over kwalitatief goede afbeeldingen, dan zal dit de aandacht van potentiele kopers op Google trekken!

6. Geweldig als je veel producten hebt

Als je veel producten hebt, kan het opbouwen van een goed gestructureerde Google Ads zoekadvertentie campagne een arbeidsintensief proces zijn, het genereren van uitgebreide lijsten met zoekwoorden, meerdere campagnes opzetten, vele advertentiegroepen en advertenties inrichten enzovoort.

Omdat een Google Shopping campagne de advertenties genereert uit de gegevens die al aanwezig zijn in de webshop vindt de focus meer plaats op controle van producttitels, kenmerken en beschrijvingen, veelal is dit minder werk dan bij Google zoeken advertenties.

7. Automatisch updates

Nadat een geautomatiseerde product feed is ingesteld, werkt uw Google Shopping-campagne de voorraad elke nacht bij, zodat je er zeker van bent dat er geen advertenties getoond worden van producten die je niet langer verkoopt of die niet op voorraad zijn.

Op dezelfde manier, als er nieuwe producten aan de webshop worden toegevoegd, worden deze automatisch toegevoegd aan de feed voor de volgende dag, zodat Google Shopping campagnes niet constant handmatig hoeven worden bijgewerkt.

8. Aangepaste labels

Google Shopping campagnes bieden de mogelijkheid om maximaal 5 lagen aangepaste labels toe te voegen, zodat campagneprestaties beter kunnen worden beheerd.

Je kunt bijvoorbeeld producten die je met korting verkoopt labelen zodat je beter je winstmarges in de gaten kan houden. Of misschien heb je een oude en nieuwe voorraad van hetzelfde artikel met verschillende verpakkingen of verbeterde functies, ook hier kunnen labels helpen.

9. Betere rapportage

Google Shopping campagnes bieden de mogelijkheid om prestatiegegevens te bekijken op basis van producten en/of productkenmerken.

Omdat de prestatie statistieken zijn gekoppeld aan het artikel en niet aan de productgroep, kan je de gegevens filteren en segmenteren op basis van jouw productkenmerken, zoals productcategorie, merk, staat, producttype, artikel-ID en vele andere opties.

10. Informatie over concurrenten

Google geeft je anonieme CTR- en CPC-statistieken over je concurrenten, zodat je meteen een globaal idee hebt hoe hoog je biedingen moeten zijn.

Hiermee kan je je campagnes direct vanaf het begin kosteneffectief laten werken.

Testimonials Google Shoping

Wij hadden al jaren een webshop maar deden er niet zo veel mee. Samen met AdsWizards hebben wij het nieuw leven in geblazen met een mooi resultaat.
Testimonial Isabella Frederiks
Isabella Frederiks
Webshop Assistent
Google Shopping leek niet zo moeilijk dus ik had het zelf geprobeerd maar het liep niet. Vandaar de hulp ingeschakeld van AdsWizards en nu loopt het prima.
Testimonial Ishan Rey
Ishan Rey
Directeur
We wilden ons idee voor een webshop zo goed mogelijk starten dus hulp ingeschakeld van AdsWizards voor Google Shopping. Erg tevreden tot nu toe.
Testimonial Ilse Jullens
Ilse Jullens
Manager Sales

Gesprek aanvragen

(050) 204 2030

bereikbaar tussen 9:00 – 17:30