Display Advertising Experts Voor Ondernemers In Het Noorden

Banners van jouw bedrijf op relevante websites.

Je hebt een geweldig product of dienst. Dat weet jij maar nu de rest van Nederland nog! Een perfecte manier hiervoor is om banners te plaatsen op websites waar jouw doelgroep graag komt. 

Stel je hebt een restaurant vlakbij het stadion van FC Groningen. Dan zou het ideaal zijn als je een advertentie van jou kan plaatsen op de website van FC Groningen waarin je aangeeft dat je restaurant heerlijk eten op het menu heeft staan en maar 5 minuten lopen van het stadion is. Dat is precies wat display advertising mogelijk maakt.

Waar display advertising ook veel voor wordt ingezet is retargeting. Je bent bijvoorbeeld op de website van Donar geweest en vervolgens ga je naar de website van Martiniplaza. Op de website van Martiniplaza zie je nu plotseling banners verschijnen van Donar waarin staat dat de verkoop van kaarten voor de play-offs zijn gestart. Ook dit is een vorm van display advertising.

Google Display Advertising In Cijfers

Onze Display Advertising campagnes in cijfers uitgedrukt

0
Campagnes
0
Advertentiegroepen
0
Advertentiegroepen

Wat is Display Advertising?

Display advertising is het tonen van banneradvertenties (grafisch of tekst) op specifiek aangewezen delen van een website of op sociale media (Facebook, Instagram, Twitter, enz.). Digitale display advertenties zijn er in verschillende vormen, maar in de kern draait het om hetzelfde principe.

Adverteren met banners op basis van platte tekst valt nog altijd in de categorie display advertising, echter kan je veel meer uit campagnes halen als je afbeeldingen, video’s, HTML5-animaties of andere rich-media elementen gebruikt om te adverteren voor je doelgroep.

Banners die worden gebruikt in display advertising zijn er in verschillende soorten en maten.

De enige beperkingen zijn de vereisten van het netwerk waar je de advertenties toont. In ons geval gaan we uit van het gebruik op het Google Display Netwerk. Google Ads (voorheen Google AdWords) staat een groot aantal display advertentieformaten toe, zoals je hieronder kunt zien.

Ondersteunde formaten display advertising

Je hoeft geen banner te maken voor elk formaat. Dit ligt geheel aan je specifieke behoeften en budget. Als je een beperkt budget hebt om banners te laten maken dan zijn de volgende formaten aanbevolen:

  • 300 x 250px
  • 300 x 600px
  • 320 x 100px
  • 336 x 280px
  • 728 x 90px

Wat de geaccepteerde formaten betreft, accepteren de meeste advertentienetwerken JPEG, JPG, PNG en GIF. Niet alle netwerken accepteren HTML5, maar alle belangrijke spelers doen dit wel, inclusief Google AdWords. Geanimeerde banners hebben hun eigen technische specificaties, de gewone banners mogen niet groter zijn dan 150 kB en moeten voor de rest voldoen aan de eisen van het netwerk waarop je ze gebruikt.

Waarom ons voor Display Advertising?

Waarom zou je voor ons moeten kiezen?

Hoewel de meeste SEA- en SEO-campagnes erop gericht zijn om meer bezoekers naar je website te halen, bevinden de meeste mensen zich het meeste van de tijd niet op een zoekmachinepagina, maar in plaats daarvan lezen en bezoeken zij duizenden andere websites en apps voor nieuws, informatie, entertainment, recepten en meer.

Display advertenties, verspreid over het Google Display Netwerk, kunnen elke Google advertentiecampagne aanvullen om merkbekendheid te vergroten en bezoekers terug te brengen naar je website om een conversie af te ronden.

Je hebt waarschijnlijk display-advertenties gezien op populaire nieuwssites, weersites en zelfs op kleinere blogs die u volgt. Ze worden getoond in de vorm van banners.

Onze aanpak met Display Advertising

In plaats van ons uitsluitend te richten op het aantal ogen dat je website ziet, richten we ons ook op het genereren van websiteverkeer door mensen die lange tijd op je website blijven, tot conversie overgaan en die voldoen aan het doel van onze klant. Dit kan zijn het behalen van verkoopcijfers, leads of andere doelen.

Bij ons ligt de focus niet alleen op advertentievertoningen, maar op conversies

Het is namelijk relatief eenvoudig om duizenden advertentievertoningen te krijgen.

We zijn niet alleen experts op het gebied van targeting van display advertenties en advertentie opties, we beheren ook actief onze biedingen op detail niveau om maximale prestaties te genereren. Daarnaast voeren we frequent andere aanpassingen uit om jouw waar voor je geld te kunnen leveren.

We bieden ook uitgebreide rapporten en houden regelmatig contact met onze klanten om ervoor te zorgen dat onze klanten op de hoogte zijn van de prestaties van hun advertenties en om ze in staat te stellen dat succes te kunnen communiceren met hun belanghebbenden.

Voorbeelden van display advertising banners

Voorbeelden van statistische, gif en HTML5 banners.

Hieronder volgen enkele voorbeelden van display advertenties van verschillende merken, in 2 indelingen: statische afbeelding banners en GIF banners.

Statische afbeelding banners

GIF Banners

Voorbeeld gif banner met resolutie 240x400

Naast deze twee type banner formaten kunnen wij ook HTML5 banners voor je maken. Dit is het laatst ondersteunde formaat van Google en levert het beste resultaat. Dit type banner levert de beste mogelijkheden voor de promotie van jouw product of dienst. 

Wat is retargeting via display advertising?

Een uitleg wat retargeting via display advertising precies is.

Zoals je waarschijnlijk al vermoedde, doet een retargeting campagne precies wat de naam zegt te doen, een bestaande doelgroep wordt opnieuw getarget. Het gaat dus om een bestaande doelgroep. Dit kan een doelgroep zijn bestaande uit mensen die je website hebben bezocht of mensen die interactie hebben gehad met je Facebook of Instagram pagina.

Ook kan je een doelgroep definiëren op basis van mensen die je mobiele app gebruiken. Er zijn verschillende manieren om een doelgroep te maken maar in alle gevallen gaat het erom dat het om mensen gaat die al eerder met je bedrijf te maken hebben gehad.

Het belangrijkste doel van een retargeting campagne is om uw klanten ertoe te bewegen om tot een conversie over te gaan.

Retargeting display advertenties worden ook veel gebruikt door webshops. Hierbij wordt bijvoorbeeld een doelgroep gemaakt van mensen die een product hebben bekeken maar niet over zijn gegaan tot een aankoop.

Laten we zeggen dat u een online winkel heeft en u wilt gebruikers opnieuw targeten die meer dan één sessie hebben gehad met een specifiek product of producten uit dezelfde categorie hebben bekeken. Dit zou een ideaal geval zijn voor uw retargeting campagne, omdat je ze op het juiste moment kunt volgen met specifieke advertenties in een poging ze terug te krijgen op uw site en het product of de service te kopen die u verkoopt.

Mocht je ooit een product hebben bekeken op een website van CoolBlue dan komt je dit waarschijnlijk zeer bekend voor.

Als consument wordt dit weleens als irritant ervaren maar als ondernemer heeft deze vorm van retargeting al lang zijn waarde bewezen en wordt daarom ook veel toegepast.

Waarom is display advertising belangrijk?

Waarom je display advertising zou moeten inzetten voor jouw bedrijf.

Display advertising heeft alles te maken met het tonen van je bedrijf aan de juiste mensen op internet. Het is een perfecte begeleidingsstrategie voor Google Ads.

Waar Google Ads je zichtbaarheid in Google zoekopdrachten verhoogt, kan je met display advertenties je doelgroep targeten op platformen dan alleen Google. Met in het oog springende banners die worden weergegeven op populaire websites die zij bezoeken, zoals ad.nl, telegraaf.nl, nu.nl enz.

Het is ideaal om te gebruiken voor mensen die je nog niet kennen en ook voor mensen die je al wel kennen. In het eerste geval zet je display advertising in om je naamsbekendheid te vergroten en in het tweede geval gebruik je het voor retargeting.

Vormen van Display Advertising

Op basis van de rol die ze vervullen, zijn er 3 hoofdtypen van display advertentiecampagnes:

  1. Retargeting
    1. Standaard Retargeting
    2. Dynamische Retargeting
  2. Acquisitie
  3. Merk bewustzijn

Ongeacht het platform waarop je display advertenties worden weergegeven, zijn de drie campagnetypen hetzelfde.

Voordelen van Display Advertising

Er zijn veel voordelen van display advertenties voor marketeers ongeacht welk type je kiest. 

Targeting mogelijkheden van Display Advertising

Robuuste targeting mogelijkheden

Met display advertenties kunnen we zeer specifieke groepen bereiken. We kunnen hier zeer gedetailleerd te werk gaan. In theorie kunnen we voor elke webpagina een groep aanmaken van mensen die die pagina hebben bezocht. 

In de praktijk wordt dat al snel onoverzichtelijk en niet beheersbaar dus wij beperken ons tot de pagina’s die er echt toe doen. Als groepen eenmaal veel mensen bevatten kunnen we ook een zogenaamde ‘lookalike’ doelgroepen bouwen. 

Dit zijn mensen die lijken op de mensen die al in de groep zitten maar die jouw website nog nooit hebben bezocht. Omdat ze erg lijken op de bestaande mensen is de kan erg groot dat ze ook geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst.

Lage startkosten

In tegenstelling tot andere advertentiekanalen zoals de krant of tijdschriften, die hoge investeringen vereisen, is het relatief goedkoop om display advertenties te gaan weergeven.

Met alleen een afbeelding en tekst kunnen wij al display advertentiecampagnes voor je starten en mensen terug brengen naar je website of app.

Voordeel display advertising - lage startup kosten

Geavanceerde tracking

Zoals bij andere vormen van online marketing, zijn display advertenties zeer traceerbaar.

Wanneer advertenties live zijn, weten we precies hoe vaak jouw advertentie is weergegeven, hoeveel keer er op is geklikt en we kunnen die acties koppelen aan activiteiten op jouw website, zoals aankopen.

Google Display Netwerk versus Google Zoeknetwerk

Wat zijn de verschillen tussen de twee Google netwerken

Google Adwords heeft twee verschillende advertentienetwerken: Het Google Zoeknetwerk en het Google Display Netwerk. Elk dienen ze een verschillend doel dus het is belangrijk dat je de juiste keuze maakt bij het bepalen van het netwerk. 

Google Zoeknetwerk

Met het zoeknetwerk van Google kan je advertenties plaatsen in de beproefde zoekmachine van Google, hier kan je dus gebruikers bereiken terwijl ze specifieke zoekwoorden en zinsdelen intypen.  Op basis van wat ze intypen kan je kiezen of een advertentie van jou getoond moet worden of niet.

De Google zoeknetwerk advertenties worden weergegeven in de normale (organische) zoals weergegeven in onderstaande voorbeeld. Hieronder een voorbeeld waarbij is gezocht op ‘Chinees bestellen in Groningen’. 

Voorbeeld advertentie in het Google Zoeknetwerk

Google Display Netwerk

Het Display Netwerk is daarentegen een beetje meer passief. Het integreert je advertenties in zorgvuldig gekozen websites, waar je gebruikers kunt bereiken terwijl ze op het Internet surfen of gebruik maken van een app.

Het maakt ook visuele en rich media advertenties mogelijk in plaats van gewone tekstadvertenties en aangezien naar schatting 90 procent van alle door de hersenen verwerkte informatie visueel is, kan je mooie resultaten bereiken met deze advertenties.

Zie hieronder een voorbeeld van een advertentie van JYSK op de website van http://www.rtvnoord.nl

Advertenties weergeven op voor jou belangrijke websites lijkt misschien een moeilijke en dure taak, maar met het Google Display Netwerk dat aanwezig is binnen Google Adwords, is de kans zeer groot dat we dit voor je kunnen realiseren.

Het Google Display Netwerk is een krachtig systeem dat meer dan 2 miljoen websites en 90 procent van de internetgebruikers wereldwijd bereikt. Vrijwel elke populaire Nederlandse website die veel bezoekers trekt biedt de mogelijkheid om bij hun advertenties te tonen.

Het kan je advertenties tonen aan hele gerichte doelgroepen. Bereik ze wanneer ze een video bekijken, een game spelen op hun telefoon of terwijl ze hun e-mail checken.

Belangrijker nog. Je kunt zal in een vroeg stadium bereiken wanneer ze nog aan het begin van hun koopcyclus zijn. Wanneer ze nog bezig zijn met onderzoek, hun opties afwegen of misschien zelfs niet weten dat ze jouw product of dienst nodig zijn.

Websites van het Google Display Netwerk

Zoals eerder aangegeven bestaat het Google Display Netwerk uit meer dan 2 miljoen websites, maar dat betekent niet dat je advertenties op elke website live gaan. Het netwerk bestaat uit een paar verschillende lagen websites.

Er zijn eigen sites van Google, zoals YouTube, Blogger enz .; AdSense uitgeverssites, waaraan websitebeheerders kunnen deelnemen; en sites die deelnemen aan de DoubleClick Ad Exchange, een online advertentiemarktplaats.

Testimonials Display Advertising

Het geeft mij altijd een geweldig gevoel als ik onze banners op websites zie staan maar het belangrijkste zijn de mooie resultaten die het oplevert.
Testimonial Ilse Vreken
Ilse Vreken
Senior Marketeer
De banners die AdsWizards zien er heel mooi uit. Het verspringen van de tekst zorgt er ook voor dat de banners goed opvallen. Erg tevreden over het werk van AdsWizards.
Erik Smits
Sales Director
Wij wilden onze naamsbekendheid vergroten en de reclame banners op websites leek ons een mooie manier. Blij dat we hiervoor in zee zijn gegaan met AdsWizards.
Wendy Kok
Marketing Assistant

Gesprek aanvragen

(050) 204 2030

bereikbaar tussen 9:00 – 17:30